سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دفاع مقدس (جبهه و جنگ)،کرامات شهدا
درباره ما
خلیل رنجبر[18]

این وبلاگ در جهت ابراز ارادت به شهیدان هشت سال دفاع مقدس طراحی و سعی در ارائه مطالب ناب و مستند را دارد . امیدوارم که راضی باشید و از نظرات سازنده تان این حقیر را بهره مند گردانید. در ضمن این وبلاگ در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و در سایت پیوندها جزو سایت های مفید قرار گرفته است. peyvandha.ir/1-5.htm

ویرایش
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
چقدر سخت است حال عاشقی که نمی داند محبوبش نیز هوای او را دارد یا نه ؟
ای شهیدان ما به عشق شما زنده ایم و به امید وصل کوی شما …
اما شما به ظاهر دلیلی ندیدید که اوقات پر اجرتان را صرف ما کنید.
چه بگویم ؟!
راستی چگونه حرف دلمان را فریاد بزنیم که بدانید بر ما چه می گذرد !؟
از دست نوشته های جانباز شهید سید مجتبی علمدار



برچسب ها : درد و دل با شهدا  ,


      

چون بدون زیارت و با آرزوی زیارت کربلا از این دنیا میروم خواهش میکنم که انشاء الله بعد از آزادی کربلا عکس مرا به عنوان زائر امام حسین (ع) ، بزرگ آموزگار شهادت ،  به کربلا برده و در زیر پای امام(ع) نصب نمائید و در زیرش جمله (با آرزوی زیارت تو شهید شدم یا حسین) را بنویسید   ...

فرازی از وصیتنامه شهید قربانعلی شرفخانلو ، مسئول تدارکات لشکر عاشورا




برچسب ها : وصیت نامه شهدا  ,


      
جمعه 96/2/15 12:33 ع

به یاد آر فرموده‌ی صاحب الزمان را که ما را به اعمالی فرا خوانده‌اند که به محبتشان نزدیک‌تر است :

«فلیعمل کل امرء منکم ما یقرب به من محبتِنا.»

و به ‌راستی مگر محبت آنان در چیست؟

در محبت حسین (ع) ...

محب حسین(ع) محبوب خداست و کدام راه از این نزدیک‌تر ؟...

سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی




برچسب ها : پیام شهدا  ,


      
جمعه 96/2/15 12:29 ع
اگر از رزمندگان سوال مے کردے پاسخ مے دادند که همه ایام محرم، همه جبهه ها کربلا و همه ما افتخار مے کنیم که جزء نوکران و سرسپردگان خاندان حریم ولایت و ریزه خواران اصحاب مولا و سرورمان آقا حسین باشیم.
در اثبات ارادت رزمندگان به حضرت اباعبدالله و پیوند دفاع مقدس با فرهنگ عاشورایے همین بس که مے توان گفت، عمده نام عملیات ها،اعزام ها،محورها،تابلوها،شعارها،نوحه ها و حتے نام یگان هاے که مزین بود به نام مبارک اهل بیت و به خصوص سرور و سالار شهیدان.( لشکرهای امام حسین،سیدالشهدا، ثارالله، عاشورا، کربلا و تیپ های محرم، قمر بنی هاشم و ...) پس از محرم 1361 محرم هاے دیگر ، درگیر جنگ و مبارزه یا نبودیم و یا کمتر بودیم. به همین دلیل اکثر رزمندگان تمایل داشتند ایام محرم را در شهرستانها و در هیئت هاےخودشان به عزادارےبپردازند. آنانکه مے ماندندهمت خود را صرف سیاه پوش کردن چادرها، نمازخانه ها، سنگرها و فضاے غبارآلود جبهه در محرم مے کردند. در سال های آغازین جنگ دهه اول بیشتر متکے بر انجام مراسم در نمازخانه ها و گاهاً مکان هاے مقدسے همچون علے بن مهزیار در اهواز، دانیال نبے در شوش، محمد بن موسی الکاظم معروف به سبزقبا در دزفول بود.
در سالهاے آخر جنگ در بعضی یگان ها که امکانش وجود داشت دسته هاےعزادارے در اردوگاه ها به راه مے افتادند و از سر صدق و صفا به عزادارے مے پرداختند. در این عزاداریها معمولاً مداح از خود رزمندگان بود و امام جماعت اردوگاه براے عزاداران از مصائب کربلا و قیام عاشورا سخن به میان مے آوردند. گاهے که شرایط اجازه مے داد گردانها در میدان صبحگاه با پرچم و علم و کتلهایے که از قبل مهیا کرده بودند، همانند دسته ها و هیئت هاے شهرےکاروان به راه مے انداختند و برادرانی که طبق عرف معمول و همه ساله نذری داشتند، نذری خود را در نهار روز عاشورا با نهار رزمندگان ادغام می کردند. و از فیض برکت نظرے هم خود و هم رزمندگان بهره مےبردند در پادگان شهید دستغیب کوت عبدالله اهواز و پادگان حضرت ولےعصر (عج) اهواز هم که مقر لشکر 19 فجر و المهدی(عج) بود. رزمندگان در ماه محرم و به خصوص تاسوعا و عاشورا از برپایی مجالس عزاےحسینے دریغ نداشتند و همت خود را صرف هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم می کردند.



برچسب ها : خاطرات دفاع مقدس  ,


      
جمعه 96/2/15 12:25 ع
چند نفر از همسایه‌های هیأت عاشقان ثارالله (ع)  لشکر «8 نجف اشرف» مسیحی بودند.
چند روز مانده به مراسم، حاجی دو، سه نفر از مسئولان لشکر را می‌فرستاد تا با احترام از همه‌ همسایه‌ها اجازه برگزاری مراسم را بگیرند.
می‌گفت : "سر و صدای عزاداری بلند است و ترافیک و شلوغی ممکن است باعث آزار همسایه‌ها شود . آن‌ها حق همسایگی گردن ما دارند. باید با رضایت کامل آن‌ها باشد."
موقع توزیع غذا نیز سهم همسایه‌ها را جدا می‌کرد و می‌فرستاد در خانه‌هایشان.
بعد از شام غریبان هم با تشکر و حلالیت از همسایه‌ها، مراسم تمام می‌شد...
شهید عرفه ، سردار شهید حاج احمد کاظمی



برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,