سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دفاع مقدس (جبهه و جنگ)،کرامات شهدا
درباره ما
خلیل رنجبر[18]

این وبلاگ در جهت ابراز ارادت به شهیدان هشت سال دفاع مقدس طراحی و سعی در ارائه مطالب ناب و مستند را دارد . امیدوارم که راضی باشید و از نظرات سازنده تان این حقیر را بهره مند گردانید. در ضمن این وبلاگ در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و در سایت پیوندها جزو سایت های مفید قرار گرفته است. peyvandha.ir/1-5.htm

ویرایش
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
شنبه 93/8/3 5:41 ع

با داخل شدن وقت نماز، رزمندگان در هر کجا که قرار گرفته بودند، بانگ برمی‌داشتند و به وحدانیت معبود و مقصودشان گواهی می‌دادند. هیچ‌کس هم خود را از این اعلان و ابلاغ و اظهار حق با حضور دیگری بی‌نیاز نمی‌دانست. از این روی به هنگام طلوع فجر، یکپارچه از تمام سنگرهای نگهبانی حتی در خط ، طنین روح‌افزای تکبیر، جان‌های شیفته را فرا می‌خواند.  

منبع : کتاب فرهنگ جبهه (آداب ورسوم) - صفحه: 159

 




برچسب ها : خاطرات دفاع مقدس  ,


      
جمعه 93/8/2 11:57 ع

استخاره کرد . بد آمد . گفت« امشب عملیات نمی کنیم.» بچه ها آمااده بودند . چند وقت بود که آماده بودند . حالا او میگفت« نه» وقتی هم که می گفت « نه » کسی روی حرفش حرف نمی زد. فردا شب دوباره استخاره کرد.بد آمد. شب سوم، عراقی ها دیدند خبری نیست، گرفتند خوابیدند. خیل هاشان را با زیر پیراهن اسیر کردیم.

شهید مصطفی ردانی پور

منبع: شمیم یار93




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      
جمعه 93/8/2 11:52 ع

خانواده هاى شهدا را محترم بدارید، که آن ها بهترین جگر گوشه هایشان را فداى اسلام و انقلاب کرده اند.

شهید حسین هادى

===============================

برادرانم به ریسمان الهی اعتصام کنید و آن را رها نسازید ،هرچه به کلاس بالاتری از ایمان برویم درسهایمان مشکل می شود و درس امتحانات مشکل تر و شیطان هم تلاشش بیشتر می شود. مبادا پس از چند صباحی تحمل درد و رنج و زحمت در راه خدای بزرگ به دره نیستی سقوط کنیم.

شهید سید عباس جولایی

===============================

از قدرت قرآن و دعا غفلت نکنید.

شهید حسین دلخواه

===============================

اگر مال دنیا را آخر کار باید گذاشت و رفت پس چرا انسان آنرا در راه خدا انفاق نکند و اگر این بدنهاى ساخته شده است که آخر کار بمیرد پس چرا در راه خدا با شمشیر قطعه قطعه نشود.

شهید بهرام مبارکی

===============================

ای جوانان! همه مسئولید در برابر ملت‌های تحت ستم فلسطین، لبنان و عراق. برخیزید و بکوشید تا به یاری الله، آنها را از زیر یوغ چپاولگران نجات دهید.

شهید حسن بینائیان

===============================

ابرقدرتها بدانند مردم ایران همیشه در صحنه هستند و نمی گذارند که خللی بر جمهوری اسلامی وارد شود.

شهید حسین ترک

===============================

خدایا یاریت میدهم تو هم طبق گفته ات (ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم)من را یارى ده و ثابت قدم کن تا نلغزم و از راه بدر نشوم و ناامید نشوم

شهید بهرام مبارکی

===============================

غرق در تجملات دنیا نشوید و در اجراى احکام اسلام، کوتاهى نکنید .

شهید على اصغر اسدى

===============================

فرماندهی برای من لطف نیست،گفتند این یک تکلیف شرعی است،باید قبول بکنید؛و من براساس«اطیعواالله و اطیعوا الرسول و اولی الأمرمنکم» قبول کردم.

سردار حاج عبدالحسین برونسی

===============================

شما را در بر پاداشتن نماز و احکام الهی و روزه سفارش می‌کنم زیرا آنچه ما را موفق و پیروز می‌دارد، اسلام است و خدا.

شهید علی احمدی

===============================

کار نداشته باشید که دشمنان انقلاب چه می‌گویند؛ بگویند ارتجاع، انحصار طلب ... هر چه بگویند، بپذیرید. فقط اطاعت از ولایت فقیه را رها نکنید که هر چه خیر و برکت است، در همین راه است.

شهید رحیم آقاجری




برچسب ها : پیام شهدا  ,


      
جمعه 93/8/2 11:19 ص

عصرهای پنج شنبه که می شد، طاهره هرجایی که بود، حتی اگر مهمان داشتند و کار بر سرش ریخته بود، یا خانه شلوغ و پر رفت و آمد بود، خود را پای تلویزیون می رساند و برنامه ی آقای قرائتی را گوش می کرد. حتی یکبار هم نشد که برنامه را از دست بدهد. همیشه هم قلم و کاغذی جلوی رویش بود و تمام صحبت های مهم را یادداشت می کرد. می گفتیم: "طاهره جان، چقدر به این برنامه علاقه داری." می خندید و چهره اش باز و روشن می شد: "این ها درس های قرآنه... به کار همه هم میاد... نسخه ی زندگی است."

و راست هم می گفت. اینها سخنان و حرف هایی نبود که طاهره، فقط اسیر زیبایی و سحر واژگانش باشد، بلکه در عمل هم تا می توانست آن ها را محقق می کرد؛ مثل مهربانی ها و دلسوزی هایش برای دیگران و مثل مواظبت از نماز اول وقتش؛ مثل توصیه به همکلاسی هایش که نمازشان را در مدرسه بخوانند و نگذارند برای خانه چرا که ممکن است فراموششان شود و یا به تأخیر بیفتد؛ مثل حجابش که بی نظیر بود، روسری های رنگارنگش را همیشه زیر چانه گره می زد، در خانه و بیرون از خانه. تا جایی که یکی از برادرهایش روزی به شوخی به او گفت: "طاهره جان... لا اقل روسری ات را برای ما کمی عقب ببر تا صورت زیبایت را ببینیم. کم کم دارد یادمان می رود چه شکلی بودی ها! "

شهیده طاهره هاشمی

تولد : 1346

شهادت : 1360

علت شهادت : درگیری 6بهمنِ شهرستان آمل

برگرفته از : عروس آسمان ، صفحه 27




برچسب ها : چادرهای سرخ  ,


      
جمعه 93/8/2 11:14 ص

هیچ وقت با لباس نامرتب یا کثیف ندیدمش . حتی تو اوج مبارزات، این برام خیلی عجیب بود. تو نظم لنگه نداشت. یادمه وقتی از بیرون می اومد و چادرش رو در می آورد، حتما باید خیلی قشنگ و دقیق اون رو تا می کرد و یه گوشه می ذاشت.

ولی برخلاف ظاهر منظبطش اصلا آدم خشکی نبود، بلکه برعکس خیلی هم خونگرم و مهربون بود. هروقت کسی رو برای اولین بار می دید، یه جوری باهاش گرم می گرفت که انگار چند ساله می شناسدش.

شهیده محبوبه دانش آشتیانی

تولد: 1340

شهادت: 1357

علت شهادت: شرکت در راهپیمایی های ضد رژیم شاهنشاهی

برگرفته از مجله شاهد یاران شماره 27 صفحه 21




برچسب ها : چادرهای سرخ  ,


      
جمعه 93/8/2 11:12 ص

سعید قاسمی که درنبرد عملیات والفجر مقدماتی ،مسئولیت واحد اطلاعات وعملیات لشگر 27محمد رسول الله(ص)را بر عهده داشت از سرنوشت گردان حنظله می گوید : ساعت های آخر مقاومت بچه ها در کانال ،بی سیم چی گردان حنظله حاج همت را خواست .حاجی آمد پای بی سیم وگوشی را به دست گرفت صدای ضعیف وپر از خش خش را از آن سوی خط شنیدم که می گوید :احمد رفت ،حسین هم رفت .باطری بی سیم دارد تمام می شود .عراقی ها عن قریب می آیند تا مارا خلاص کنند .من هم خدا حافظی می کنم . حاج همت که قادر به محاصره تیپ های تازه نفس دشمن نبود ،همانطور که به پهنای صورت اشک می ریخت،گفت :بی سیم را قطع نکن ...حرف بزن .هر چی دوست داری بگو ،اما تماس خودت را قطع نکن .صدای بی سیم چی را شنیدم که می گفت :سلام ما را به امام برسانید .از قول ما به امام بگویید همانطور که فرموده بودید حسین وار مقاومت کردیم،ماندیم وتا آخر جنگیدیم. 

منبع : مبنع:رد خون

 




برچسب ها : خاطرات دفاع مقدس  ,


      
جمعه 93/8/2 11:8 ص

جای آینه در جبهه و خط مقدم خالی بود! خصوصاً بعضی وقت‌ها مثل صبح‌ها. بچه‌ها وقتی از خواب بیدار می‌شدند و سر و صورتشان را صفا می‌دادند، مرتب راه می‌رفتند داخل سنگر به خودشان می‌گفتند: «چه‌قدر دلمان برای خودمون تنگ شده.» واقعاً به در می‌گفتند تا دیوار بشنود. به کسانی که یک عمر از دیدن خودشان سیر نمی‌شوند و بیش از همه خودشان را تماشا می‌کنند. 

منبع : کتاب فرهنگ جبهه (شوخی طبعی ها) به نقل از تبیان




برچسب ها : لبخند بزن برادر  ,


      
جمعه 93/8/2 11:4 ص

خداوندا تو را به خون شهدای عزیز و همة بندگان خوبت قسم می‌دهم، شهادت را در همین دوران نصیب بفرمایید و توفیق‌ام بده هر چه زودتر به دوستان شهیدم برسم، انشاء الله تعالی.

سرلشکر شهید احمدکاظمی

==============================

بدانید خداوند امانتی به شما داده بود و اکنون آن را باز پس گرفته و از شما می‌خواهم دقیقاً کاری را انجام دهید که زینب (س) در سوگ شهیدانش انجام داد.

شهید مجید دایی دایی

==============================

مقام رهبری معنوی و سیاسی از هم جدا نیست، چه کسی می گوید دین از سیاست جداست، مگر رسول الله( صلی الله علیه و آله ) پیشوای سیاسی نبود، مگر امیرالمؤمنین(علیه السلام) در دوران خلافت، مقام رهبری سیاسی را نداشت.

آیت الله شهید دکتر محمد مفتح

==============================

زندگى هایى که همه چیز آن تأمین است، و تنها خدا در میان آن نیست، زودگذر است و فنا شده. و منتظر آتش جهنم شدن است.

شهید محمد حسن فایده

==============================

مردم شهیدپرور تقوا را فراموش نکنید و تقوا پیشه کنید.

شهید رحیم ترکان

==============================

همواره تربیت حسینی و زینبی بیابید و رسالت آنها را رسالت خود بدانید و فرزندان خود را نیز همانگونه تربیت بدهید که سربازانی با ایمان و عاشق شهادت و علمدارانی صالح، وارث حضرت ابوالفضل، برای اسلام ببار آیند.

شهید مهندس مهدی باکری

==============================

نباید روزی که روزه میگیرید با روزی که افطار میکنید مساوی باشد.

استاد شهید مرتضی مطهری

==============================

به فرمایش مولای متقیان حضرت علی (ع)، مرگ خواهی نخواهی به سراغ انسان می آید پس چه بهتر که در میدان جهاد باشد

شهید ایوب شریفی

==============================

من خودم را لایق نمیدانم که در جواب ندای هل من ناصر ینصرنی به امام کبیرمان لبیک بگویم... ولی از امام (ره) می خواهم که مرا دعا کند تا بلکه نزد خداوند مورد قبول واقع شوم و به درجه ای که در نهایت شهادت است برسم.

شهید ناصر بختیاری

==============================

پیامی دارم به افراد محتکر و گران فروش؛ از خداوند قادر جبار بترسید و خون این ملت را نمکید و این را بدانید که اگر تمام مال جهان را جمع کنید برای شما ثمرهای ندارد؛ همچنان که برای گذشتگان ثمر و نتیجه نداد.

شهید حسین برزگر

 




برچسب ها : پیام شهدا  ,


      
جمعه 93/8/2 12:39 ص

در خیابان های نهاوند آن زمان زنی پرسه می زد که بیماری اش واگیر داشت و کثیف و ژولیده بود. عقب ماندگی ذهنی داشت. هرجا که ظاهر می شد مردم از جلویش در می رفتند. از او می ترسیدند، بدشان می آمد، چندششان می شد. همه از او دوری می کردند...

اما یک نفر بود که مثل بقیه نبود. او برای زن بیمار دل می سوزاند و به دادش می رسید، برایش غذا می آورد. مثل یک مادر کنارش می نشست و به او محبت می کرد. چیزی که از زن بیمار دریغ شده بود، ارزانی اش می کرد: مهر و محبت را.

روزی نبود که خورشید در آن غروب کند و خواهرم غذای او را فراموش کند. زنی که در خیابان های نهاوند پرسه می زد، برای نخستین بار از اعظم آموخت که محبت چیست و تا چه اندازه قویست!...

شهیده اعظم شفاهی

تولد : 1333

شهادت : 1364

علت شهادت : بمباران هوایی رژیم بعثی در شهرستان نهاوند

برگرفته از : آن روز؛ هشت صبح ، صفحه 13





      
جمعه 93/8/2 12:23 ص

 

اعلام کرده بودن که راهپیمایی برائت از مشکرین ممنوعه و حسابی هم تهدید کرده بودن . ولی حافظه ، صبح خیلی زود بلند شد ، غسل شهادت کرد ، ساق بست و مقنعه اش رو محکم کرد . می گفت : می خوام اگه تو خیابون زد و خورد شد حجابم بهم نخوره.

یه بازوبند از روی چادر به بازوش زد که روش نوشته بود : انتظامات خواهران

یه کتری بزرگ هم برداشت تا تو راهپیمایی به حاجیا آب بده . وقتی داشت می رفت بیرون بهم گفت : امروز اولین سالگرد شهادت پسرم حسینه...

همون روز رفت پیش حسینش و هیچ وقت هم جسدش پیدا نشد

شهیده حافظه سلیمان شاهی

تولد : 1312

شهادت : 1366

علت شهادت : راهپیمایی برائت از مشکرین ، مکه مکرمه

برگرفته از : میهمان خدا ، صفحه 95 و 97

امام علی علیه السلام فرمودند:

حیا و عفت از خصلت های ایمان است . این دو ، سرشت آزادگان و خوی نیکان است

غررالحکم ، صفحه 267

 




برچسب ها : چادرهای سرخ  ,


      
<      1   2   3   4   5      >