سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دفاع مقدس (جبهه و جنگ)،کرامات شهدا
درباره ما
خلیل رنجبر[18]

این وبلاگ در جهت ابراز ارادت به شهیدان هشت سال دفاع مقدس طراحی و سعی در ارائه مطالب ناب و مستند را دارد . امیدوارم که راضی باشید و از نظرات سازنده تان این حقیر را بهره مند گردانید. در ضمن این وبلاگ در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و در سایت پیوندها جزو سایت های مفید قرار گرفته است. peyvandha.ir/1-5.htm

ویرایش
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
پنج شنبه 93/1/14 10:2 ص

شرهانی آخرین بازمانده دفاع‌مقدس از لحاظ آثار طبیعی جنگ در شهرستان دهلران و استان ایلام است. این منطقه نه به عنوان یک یادمان،بلکه به عنوان یک پایگاه فرهنگی مهم در این شهرستان،بازگو کننده رشادت‌های مردمانی است که مرد دوران سختی بودند.

شرهانی سرزمین عملیات‌های مهم رزمندگان اسلام به ویژه عملیات محرم (سال 61) است. در مرحله سوم عملیات محرم که 15 روز به طول انجامید منطقه شرهانی حدود 10 بار دست به دست شد و عمده شهدای مفقودالاثر مربوط به این عملیات است .

منطقه شرهانی در عملیات محرم آزاد شد و امروزه یکی از مقاصد بازدید کاروان‌های راهیان نور محسوب می‌شود و سوغاتی دورکعت عشق را نثار بازدید کنندگان می‌کند.

جلوه‌های ماندگار شرهانی معراج شهدا و کانال بزرگ «بجیلیه» 90 کیلومتری تا فکه است که توسط ارتش بعث به عنوان سد دفاعی حفر شده بود. عمق آن شش و عرض آن پنج متر است و انواع موانع ایذایی ( انواع مین،مواد منفجره،سیم خاردار و ...) در آن بکار رفته است.




برچسب ها : مناطق جنگی  ,


      
پنج شنبه 93/1/14 9:46 ص

اینجا پادگان عاشورایی ترین سردار است...

صدای پای حادثه می آید وقتی پشت پنجره هر نگاهی بارانی به التماس می کوبد ، نامش را که می بری پادگانی مشتاق لحظه های به رنگ خدایش می شود ...

چه سخت است آسان از امتداد سطرهای پریشان مجنون گذشتن و لیلا لیلا بر آستانه ی عشق دنبال اراده ی از جنس باکری گشتن...

می خواهم در پای اراده تو بشکنم آقا مهدی! مرا به خلوت سنگر و عطش و خورشید ببر..




برچسب ها : مناطق جنگی  ,


      
سه شنبه 93/1/12 11:8 ع

 

باشـگاه کشـتی بودیم که یکی از بچـه ها به ابــراهیم گفـت :

ابراهیم جـون! تیـپ و هیکلـت خیلی جالـب شـــده. توی راه که می اومـدی دوتا دختـر پشـت سرت بـودن و مرتـب از تو حـرف میـزدند.

بعد ادامه داد : شلــوار و پیرهن شیـک که پوشـیدی، ساک ورزشی هم که دسـت گرفتی ، کاملاً معلومه ورزشکاری!

ابراهیم خیلی نارحت شد. رفت توی فکر. اصلاً تـوقع چنیـن چیزی را نداشـت.

جلسـه بعد که ابراهـیم را دیـدم خـنده ام گرفته ؛ پیراهن بلنــد پوشیده بود و شلوار گشـاد! به جای سـاک ورزشی هم کیسـه پلاسـتیکی دست گـرفته بـود.

تیپش به هر آدمی می خورد غیر از کـشتی گیر.

بچه ها میگفتــند : تو دیگه چه جـور آدمی هسـتی! ما باشگـاه میایم تا هیکـل ورزشـکاری پیدا کنـیم. بعد هم لباس تنـگ بپوشـیم. اما تو با این هیکل قشـنگ و رو فرم،آخه این چه لباس هائیه که میپوشی؟!

ابراهیم به این حــرف ها اهمیت نمی داد و به بچه ها توصیه می کرد: ورزش اگه برای خدا باشه، عبادته؛ به هر نیت دیگه ای باشه ، فقط ضرره.

کتــاب سـلام بر ابراهیـم ص41

امام علی (ع) می فرمایند:

«زکات الجمال العفاف» 

«زکات زیبایی عفت و پاکدامنی است.»

غررالحکم ص 256

 




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      

 یکی از هم دوره ای های شهید بابایی در آمریکا می گفت : توی آمریکا دوره ی خلبانی می دیدیم . یک روز روی بولتن خبری پایگاه ( ریس ) مطلبی نوشته بود که نظر همه را جلب کرده بود . مطلب این بود : « دانشجو بابایی ساعت 2 بعد از نیمه شب می دَوَد تا شیطان را از خود دور کند ! » تا این مطلب را خواندم ، رفتم سراغ عباس و گفتم : « عباس قضیه چیه ؟! » اولش نمی خواست حرفی بزند ؛ بعد از چند لحظه ، آرام سرش را بالا آورد و گفت : « چند شب پیش بدخواب شده بودم ، رفتم میدون چمن تا کمی بدوم. کُلُنِل باکستر و زنش منو دیدند. از شب نشینی می آمدند . کلنل به من گفت : این وقت شب برا چی می دوی ؟ بهش گفتم : دارم ورزش می کنم. گفت : راستشو بگو . گفتم : راستش محیط خوابگاه خیلی آلوده هست ، شیطون آدمو بدجوری اذیت می کنه ، اگه آدم حواسشو جمع نکنه به گناه می افته . بعدشم بهش گفتم : می دونی ! دین ما برای این طور وقتا - که گناه آدم را وسوسه می کنه - توصیه کرده که عمل سخت انجام بدید. »

منبع : علمدار آسمان ص  29  و کتاب پرواز تا بی نهایت ص 36

امام صادق (ع) می فرمایند:

از نگاه ناپاک بپرهیزید چرا که چنین نگاهی تخم شهوت در دل می کارد و همین برای فتنه صاحب آن دل بس است.

بحارالانوار ج75ص283 ، تحف العقول ،ص305




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      
یکشنبه 93/1/3 10:29 ص

 




برچسب ها : عکس دفاع مقدس  ,


      
یکشنبه 93/1/3 10:24 ص

 




برچسب ها : عکس دفاع مقدس  ,


      
<      1   2   3   4